טרפת הגיוס להייטק: בלי מיתוג מעסיק לא בטוח שתגיעו רחוק

מתכנתים, כותבי קוד, אנשי מחשבים, פרסום ומדיה בתחילת הדרך? עולם ההייטק קורא לכם ואין ספק שהאפשרויות הרבות העומדות בפניכם כעת הן משמעותיות ומרגשות ביותר. חברות ההייטק הגדולות ומיזמים קטנים בתחילת דרכם מציעים כאחד תנאים מעולים – משכורות גבוהות במיוחד, בונוסים ואופציות, אפשרות לעבודה מהבית, חופשות בחו״ל, תנאים מעולים במשרדים – בקיצור, כל מה שאפשר לחלום עליו במקום עבודה. מנגד, עבור המעסיקים ואחראי הגיוס בחברות מדובר בצרה צרורה. הצורך בעובדים איכותיים הולך וגובר והתחרות על העובדים הללו היא לא פחות ממשוגעת. חברות מנסות לגייס היום עובדים בכל דרך, משדרגות את התנאים ובאות לקראת העובד, וגם במקרים הללו זה לא תמיד מספיק. כיום, מומחים רבים מסכימים כי המשותף בין חברות שמצליחות לגייס לשורותיהן את העובדים ביותר לבין אלו שלא הוא המיתוג של המעסיק ואיך שהוא נתפס בעיניי הציבור ובעיקר בעיניי העובדים הפוטנציאליים לעתיד. בואו ננסה להבין על מה מדובר, למה זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה כמו שצריך.

מהו מיתוג מעסיק ולמה הוא כל כך חשוב?

כדי להבין בדיוק מה זה מיתוג מעסיק ולנסות לקבל תמונה ברורה מדויקת מדוע זה כל כך חשוב, כדאי לפנות למומחים כמו של אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום הזה שנקראת Brainnu. אסטרטגיות השיווק של  Brainnu נשענות על חקר מעמיק והיכרות יסודית עם כל חברה בהיבטים שונים ובמיוחד בהיבט של דמות המעסיק.

מיתוג מעסיק בתחום ההייטק כיום הוא האקס פקטור שיקבע בסופו של דבר עם חברה תצליח לגייס עובדים טובים ולשמור עליהם לאורך זמן או לא. מיתוג המעסיק בעצם נוגע בנושאים שונים וחשובים המתייחסים למהות המעסיק:

היחס לעובדים:

האם העובדים מקבלים אוזן קשבת? האם הם יכולים להציע רעיונות ולהעלות טענות או בעיות? האם הם מקבלים סיוע ותמיכה גם בחיים האישיים?

 

 

אופק תעסוקתי:

האם המעסיק משכיל לקדם את העובדים שלו? האם הוא יודע לכוון כל עובד ולהעצים אותו? האם החברה היא כזו שמהווה קרש קפיצה או לא?

פנאי והערכה:

במיוחד בהייטק, עובדים יודעים שהם הולכים לעבוד קשה מאד, לפעמים גם במשך שעות ארוכות וחשוב להם לקבל הערכה מהמעסיק שתבוא לידי ביטוי בזמני גיבוש, מענקים, מתנות וכדומה.

כמובן שאלו דוגמאות על קצה המזלג, והשאלה המעניינת היא האם תהליך המיתוג הוא כזה שרק מנסה לצייר תמונה ורודה דרכו ללא שינוי אמיתי. התשובה לשאלה מסבירה לנו על החשיבות של מיתוג מעסיק מקצועי באמת.

היתרון של סוכנויות השיווק והמיתוג

אז דיברנו על חברת Brainnu כדוגמא לעסק ותיק שעוסק במיתוג מעסיק וזוהי אכן דוגמה טובה. התהליך אצלם הוא לא רק תהליך של מיתוג חיצוני, אלא תהליך שלם של שינויים והתאמות פנימיים כדי להתאים למיתוג אליו אנו שואפים. בדיוק בגלל זה חשוב להתחיל בהיכרות מעמיקה עם העסק – מטרות, שפת המותג, שאיפות כלכליות וכן הלאה. מכאן אפשר לבחון את המצב הנתון ולנסות להבין כיצד נתפס המעסיק כרגע, לאחר שהגדרנו איך היינו רוצים שייתפס לאחר התהליך. בוחנים את ההבדלים בין המצוי לרצוי ומתחילים ליישם שינויים הלכה למעשה בשטח. את השינויים הללו דואגים לבטא החוצה בכל דרך שהיא, במיוחד בדרכים בהן אנו פונים לעובדים הפוטנציאליים שלנו.

לסיכום

כשעושים את זה בצורה מקצועית וכמו שצריך, מיתוג מעסיק יעיל בהחלט יסייע לגייס לשורותיכם את העובדים הטובים ביותר, אלו שאתם באמת רוצים ללא כל פשרה. שווה ללמוד עוד על הנושא ולהיעזר בחברות המקצועיות בתחום. בהצלחה!

שאלות בנושא טרפת הגיוס להייטק: בלי מיתוג מעסיק לא בטוח שתגיעו רחוק