מקומות עבודה רבים מציעים לעובדים שלהם או למועמדים פוטנציאליים יתרונות רבים, כמו מתנות ממותגות או נופשים וימי כיף. הסיבה להטבות המיוחדות האלה היא מיתוג מעסיק. אם אתם לא בטוחים מה המילים האלה אומרות או למה כל כך חשוב להשקיע במיתוג, תקראו את המאמר ותקבלו את כל המידע.
מהו מיתוג מעסיק?
ישנן דרכים רבות לגרום לעסק שלכם להיות מצליח יותר, ומיתוג מעסיק הוא אחד מהם. מיתוג מעסיק הוא הדרך של המעסיקים השונים להסביר מהו העסק שלהם, מה הערכים שעומדים מאחוריו ולמה כדאי לעבוד דווקא אצלם. המעסיקים שממתגים את העסק שלהם יכולים לגרום לעובדים שלהם להיות מרוצים במקום העבודה, וכך ליצור אווירה טובה ולהעלות את הפרודוקטיביות של העובדים.
יתרון נוסף לאלה שמשתמשים במיתוג מעסיק הוא שבאמצעותו הם יכולים למשוך אליהם עובדים נוספים, כי המיתוג עשוי לגרום למחפשי עבודה לרצות להגיע ולעבוד בעסק. ההעסקה היא חוזה דו צדדי, המתראיינים צריכים להרשים את המגייסים וגם ההפך. העסקים שבוחרים למתג את עצמם הם עסקים שיכולים לתת לעובדים שלהם ולעובדים הפוטנציאליים תנאים ומתנות שעסקים אחרים לא בהכרח מציעים, וכך הם נשארים רלוונטיים ונחשקים.
על כן, מיתוג המעסיק יכול לגרום למקום העבודה להיות טוב יותר ונעים יותר עבור העובדים, וכך לגרום לעובדים שבו להיות אכפתיים יותר ופרודוקטיביים. בנוסף לזה, המיתוג עשוי לגרום למקום העבודה להיות נחשק, ולמשוך עובדים נוספים שיוכלו להתאים ולתרום לעסק.
איך עושים את זה?
מקומות העבודה שונים זה מזה באופי ובערכים שלהם, ולכן כל מקום עבודה יכול להציע דברים אחרים לעובדים שבו או לאלה שרוצים לעבוד בו. יש דרכים לעשות את זה נכון, ולמשוך עובדים אל מקום העבודה.
השלב הראשון של המיתוג דורש להכיר בצורה הטובה ביותר את סוג העסק, את הפוטנציאל שלו ואת העובדים בו. אחרי שאוספים את כל המידע ניתן להציב מטרות כדי לייעל את העסק ואת תנאי העבודה. אחרי שיודעים מה המטרות אפשר להתחיל להתקדם לעברן, ולחשוב על הדרכים שבהן מקום העבודה יהיה טוב יותר עבור העובדים שבו. האחראים על המיתוג יוכלו לחשוב על האסטרטגיה הטובה ביותר לעסק ולעובדים. מיתוג המעסיק עשוי להיות מלווה בשינויים בהתאם למטרות שנקבעו, ולכן חשוב לשמור על ראש פתוח בתהליך המיתוג.
השלב השני הוא יישום האסטרטגיה. בשלב הזה תוציאו לפועל את התוכניות שגובשו, ותוכלו לגרום לעובדים להיות מרוצים ולעובדים נוספים לרצות לעבוד אצלכם. יישום מיתוג המעסיק יכול לקחת זמן, ולכן התאזרו בסבלנות וחכו לתוצאות המשתלמות. המיתוג עשוי להתבצע בדרכים יצירתיות, כמו מתנות לעובדים, ימי גיבוש וימי כיף או שיתופי פעולה עם מקומות עבודה אחרים, וכך העסק הממותג יוכל להיות נחשק יותר. השלב הזה אמור להימשך ולהתפתח עם הזמן, כדי שמקום העבודה יוכל להמשיך לגדול ולהישאר אטרקטיבי.
לסיכום
מיתוג מעסיק הוא האמצעי שלכם לגרום לעסק שלכם להיות נחשק יותר בעיני העובדים שלכם ובעיני אלה שמחפשים עבודה. המיתוג יגרום לאווירה טובה במקום העבודה, ואף תעלה את הפרודוקטיביות של העובדים. הדרך להתחיל את תהליך המיתוג היא הבנה עמוקה של אופי העסק והמטרות שאליהן רוצים להגיע. לאחר מכן, אפשר לחשוב על הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרות, כמו מתנות ותנאים נוספים לעובדים. השלב האחרון הוא יישום התוכנית, והוא עשוי להימשך כל זמן שהחברה קיימת.